vrijdag 6 augustus 2010

Eerste schooldag

Hier op Curacao beginnen de scholen wat vroeger dan in Nederland: gisteren was de eerste schooldag. Dit betekent dat we nu iedere ochtend om kwart over zes opstaan omdat de scholen hier al om half acht beginnen! Voordeel is wel dat ze om half één al weer vrij zijn.
Maar goed, het was dus best spannend. De eerste reactie van de meiden was: "wat klein!" Want Pipita (zo heet hun school) heeft maar 80 leerlingen en in de klas van Tinne en Nanna (groep 3 en 4 zijn gecombineerd) zitten maar 19 leerlingen. Wat mij gelijk opviel was dat er zo weinig meisjes in de klas zitten. Het afscheid ging soepel en toen ik ze om half één ophaalde renden ze naar buiten en riepen dat het leuk was!
Gelukkig maar.
Ons lijkt Pipita ook een leuke school. Ze hebben veel aandacht voor de emotionele ontwikkeling van het kind waar wij blij mee zijn want leren kunnen ze hun hele leven nog.

Voor Fay is het afscheid 's ochtends een stuk moeilijker. Dat had zij overigens in Nederland ook bij de creche. Daar heeft het zo'n twee jaar geduurd voordat ze niet meer aan ons been hing bij het afscheid. Benieuwd hoe lang het hier gaat duren...
Hier een leuke foto van Fay die probeert boos te kijken.


Gistermiddag waren we lekker thuis toen we opeens een beest in de douche van de kinderen zagen. Een nieuwsgierige baby-leguaan was ons huis binnengelopen. Wat een prachtige dieren! Het verschil met een hagedis is dat een leguaan veel hoger op zijn poten staat (hij loopt echt), hij heeft een hele lange staart en een mooie geschubte huid. Echt een prachtig dier dat de kinderen zonder angst oppakken.

Wat wonen we hier heerlijk hier met onze grote tuin en ons mooie zwembad. Als ik 's middags voorstel om naar het strand te gaan dan willen de kinderen meestal hier blijven. Ze hebben een leuke hut gebouwd onder een hangmat en zijn uren in de weer met bloemetjes plukken, de hut inrichten en spelen. En als ze het warm krijgen springen we allemaal in het zwembad. Ik kom hier eindelijk eens toe aan het lezen van boeken en geniet hier echt van. Ik ben al snel aan uitbreiding van mijn bibliotheek toe!

Volgende blog weer een vervolg op mijn verhaal over onze internet aansluiting en het gas (hebben we nog steeds niet!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten